Blog

fotografia produktowa na bialym tle

fotografia reklamowa - butelka pet i jabłka - kompozycja





Fotografia Produktowa na bialym tle



W skrócie, omówione będą takie zagadnienia jak fotografia reklamowa, bezcieniowa, zdjęcia na białym tle i bez tła, sens cienia w zdjęciach, sposoby oświetlania, rodzaje zdjęć, trochę technikaliów czyli opis zdjęcia od tej strony niewidocznej dla Klienta :)

Myśląc np. "Packshot na białym tle" widzimy zdjęcie produktu otoczonego dookoła czysto białym, śnieżnym tłem. Zazwyczaj nic oprócz produktu i tła nie znajduje się w kadrze, czasem jest minimalny cień pod produktem. Takie zdjęcia umieszcza się do sklepu internetowego, na aukcje, ogólnie do Internetu, ale także mają zastosowanie w druku, robi się takie zdjęcia do katalogu, ulotki i nawet reklamy.

W oparciu o kilka moich prostych zdjęć chciałem zaprezentować jak wygląda standardowo takie zdjęcie w porównaniu do zdjęć na innych tłach, w tym lustrzanych oraz z cieniami, odbiciami. Nie zawsze lśniące białe tło jest najlepsze. Przeciętny człowiek nie zdaje sobie sprawy z tego jak dany produkt może wyglądać na różnych tłach czy różnych aranżacjach. Wydaje się, że packshoty na białym tle będą świetnie się prezentowały na stronie internetowej, że będzie można wszędzie je włożyć - to fakt, da się tak zrobić, można szybko tło usunąć albo zapisać zdjęcie w formacie PNG w którym w ogóle nie ma tła (jest przeźroczyste), i jest to bardzo wygodne dla grafików, więc mamy dużą elastyczność w manipulacji fotografią już po jej wykonaniu. Może być jednak w pewnych przypadkach zagubiony charakter samego produktu i jego wyraz. Fotografia reklamowa nie żyje tylko zdjęciami bez tła! Czasem warto jednak odejść od odgórnie narzuconych trendów i pokusić się o zdjęcie np. z ciemno niebieskim tłem, ciemno szarym albo tak oświetlonym, że powstaje na nim gra światła z cieniem.

Możliwości jest naprawdę sporo. Liczy się przede wszystkim to, aby zdjęcia produktowe przyciągnęły wzrok. Nie bójmy się krzykliwości, mocnego wyrazu. Nie bójmy się tego, że zdjęcie nie na białym tle nie będzie pasowało do strony, bo kontrast lub kolor komuś nie będzie odpowidał albo co innego. Zdjęcia aranżowane, z tłami wyglądają naturalniej, są bardziej przestrzenne, realistyczne... Lepiej oddają fakturę powierzchni, jej kolor.

Zdjęcia reklamowe produktów na barwnych tłach potrafią szybko stać się rozpoznawalną wizytówką firmy. Wyobraźmy sobie firmę handlującą śrubami. Nie pozorny przedmiot, ale pokazany jako packshot na białym tle albo na metalicznym lustrze w ciemno bordowej aranżacji świetlnej stanie się bardzo rzucający w oczy. Czy pomyślałeś, że w ten sposób można zrobić packshot śrubki? Otóż to! Mnie klienci często mówią: "Panie Filipie jakie fajne zdjęcie!" lub "nie spodziewałam się, że tak można pokazać gniazdko elektryczne" - to akurat odnośnie zdjęcia, na którym plastikowe gniazdko elektryczne za kilka złotych z marketu było przedstawione na papierowym tle z gradientem ciemno niebieskiego wpadającego w biel. I to bez żadnych dodatków w Photoshopie! Idąc dalej, wyobraź sobie, że Ty sprzedajesz wino. W butelkach, marka nie istotna. W sklepach internetowych często najpierw są wyświetlane miniaturki na których nawet nie widać dokładnie co one prezentują. Strona internetowa to zbiór zdjęć - miniaturek. W znanym portalu aukcyjnym sprawa ma się jeszcze gorzej. I wtedy wśród tych setek zdjęć na białym tle pojawia się kilka lub nawet jedno na tle barwnym, ciekawym, aranżowanym. Nie pozostanie nie zauważone. Dobrze przygotowane zdjęcia katalogowe zachęcą do ich obejrzenia - i dalej do obejrzenia Twojej oferty - choćby z czystej ciekawości. Tak działa nasz umysł :) Zwraca naszą uwagę to, to co się odcina od ogółu. Warto się temu przyjrzeć. Obejrzyj moje przykładowe zdjęcia produktów w galerii poniżej. Chętnie przygotuję dla Ciebie propozycję wykonania fotografii. Nie potrzeba tu wielkich nakładów pracy czy środków finansowych, koszt takich zdjęć nie jest specjalnie dużo wyższy od klasycznych packshotów na białym tle.



Fotografia reklamowa bezcieniowa



Fotografia bezcieniowa, zdjęcia na białym tle - przykład



Kolejne modne, i utarte określenie oraz wiążący się z tym strach przed pokazaniem cienia na produkcie. Na powyższym zdjęciu przykład takiego sposobu prezentacji produktów. Proszę sobie porównać z przykładowym zdjęciem tych samych produktów na początku artykułu. Niesamowita różnica, prawda? Dlaczego więc by nie stosować cieni? To właśnie cień nadaje przestrzenności. Zwiększa też kontrast co optycznie powoduje lepszy odbiór fotografii. Wzmacnia widoczność faktury i całego kształtu produktu. Nie rozumiem awersji do cieni. Może z wyjątkiem, kiedy tych cieni jest za dużo, bo fotograf reklamowy niezbyt umiejętnie operowałby światłem. Nieprzemijająca zasada jakiejkolwiek fotografii w każdej dziedzinie jest jedna: jedno światło rysujące / modelujące, a pozostałe wypełniające, i względnie światła efektowe. Światło modelujące, czyli takie które nadaje charakter i kształt produktu na zdjęciu. Ono jest główne i ono odpowiada głównie za przestrzenność produktu. Nie może być więcej takich lamp, bo czy my na ziemi mamy więcej niż jedno słońce? Człowiek naturalnie jest przyzwyczajony do słońca, wielkiej lampy która oświetla nam ulice, domy, parki. Dlatego tak samo jest w fotografii, rządzi się ona tutaj tymi prawami, które panują naturalnie. I dobrze jest to wykorzystywać w packshotach, zdjęciach reklamowych, katalogowych, ogólnie w całej fotografii produktowej. Portreciści dawno zdali sobie z tego sprawę :)

Zobacz jak fantastycznie wygląda miasto w blasku słońca a jak wygląda w pochmurny dzień. To jest dobre porównanie do fotografii z ostrzej rysującymi się cieniami do takiej zupełnie pozbawionej cieni. Cienie w zdjęciach reklamowych będą oczywiście bardziej łagodne niż te, które daje nam słońce. Nie możemy przesadzić, ponieważ nawet profesjonalne lustrzanki cyfrowe mają mniejszą dynamikę tonalną od ludzkich oczu, średnio o 2/3, więc pracując w studio, dobre zdjęcia produktów muszą być tak oświetlone aby cienie nie dominowały. Mały zakres tonalny w dużym uproszczeniu powoduje ograniczenia w kontraście. Giną szczegóły produktów w cieniu oraz bardzo łatwo prześwietlić pewne fragmenty zdjęcia produktowego. Wracając do samych cieni - absolutnie nie mogą się one krzyżować. Widok skrzyżowanych cieni i mocnych świateł padających z różnych stron to nie jest zbyt dobry pomysł. Dopuszcza się krzyżowanie cieni jeśli jeden jest dominujący a pozostałe delikatne, miękkie, także w oświetleniu dodatkowymi efektowymi lampami o których wspomniałem wcześniej. Czasem nie da się inaczej zrobić zdjęcia, kiedy chcemy uzyskać spektakularny efekt świetlny. Pisałem o prześwietleniach,ale jednocześnie nie bójmy się też panicznie drobnych prześwietleń lub niedoświetleń. Takich niewielkich, które nawet specjalnie nie zwracają na siebie uwagi. Niektórzy fotografowie pilnie śledzą histogram i naświetlają zdjęcia reklamowe w oparciu o jego wskazania. Ja to im zostawiam, bo najważniejsze dla mnie jest przekazanie zamysłu artystycznego i mojej wizji aby fotografia reklamowa była po prostu żywa. Warto, naprawdę, a czasem trzeba coś wyczernić, mały fragment zdjęcia. Warto też dodać bliki, światła kontrujące, to dodaje życia i blasku. Na pewno nie należy bać się takiego rodzaju zdjęć. Trzeba sięgać po takie rozwiązania które wyróżniają nas na rynku, a nie powodują dostosowanie się do niego i zginięcie w tłumie, ponieważ prawda taka jest taka, że idąc z tłumem, zajdziesz tylko tak daleko, jak zajdzie tłum.

Zapraszam więc do skorzystania z moich usług wykonywania zdjęć. Zajmuję się także retuszem, fotomontażem, oferuję różne dodatkowe usługi związanie z wykonywaniem zdjęć. Dopasuję charakter oświetleniowy i tła do Twoich przedmiotów, charakteru rzeczy które oferujesz. Stworzę świetne zdjęcia produktów, które będą przyciągały wzrok i zwrócą na siebie uwagę Twoich potencjalnych klientów. Fotografia reklamowa to także zdjęcia obrotowe 360. Wykonałem wiele takich animacji, specjalizuję się w trudnych zleceniach, bez problemu wykonam animacje 360 przedmiotów wymagających specjalnego mocowania (czyli takich które same z siebie nie stoją), błyszczących, z ekranami i innych.

Kategorie Bloga

klikając na "czytaj więcej" pod zdjęciem przejdziesz do wybranej kategorii

Zdjęcia butelek, szkła, wyrobów szklanych na przykładzie markowych alkoholi, koniaków, brandy i innych

Zdjęcia reklamowe napojów mocno wyskokowych ;)

  • 30. marca 2016

Packshoty, zdjęcia produktowe whisky, koniaków a także apetycznych drinków Czytaj więcej


Kosmetyki, zdjęcia produktowe aranżowane, pomadka, krem, różne kompozycje, packshoty, zdjęcia mydła do kąpieli.

Zdjęcia aranżowane (kompozycje) kosmetyków

  • 4. kwietnia 2016

Aranżacje reklamowe kosmetyków Czytaj więcej


Packshoty okularów przeciwsłonecznych

  • 8. kwietnia 2016

Okulary przeciwsłoneczne - kompozycje reklamowe Czytaj więcej


Zdjęcia industrialne / przemysłu

  • 9. kwietnia 2016

Fotografia reklamowa wnętrz, architektury, fabryk, ogólnie z produkcji. W tym zdjęcia reklamowe maszyn, urządzeń, ludzi w pracy Czytaj więcej


zegarek Xicorr, zegarki naręczne, packshot

Zdjęcia reklamowe zegarków

  • 23. kwietnia 2016

Zegarki - fotografia reklamowa, zdjęcia aranżowane, packshot'y Czytaj więcej


Telefon komórkowy, smartfon. Zdjęcie reklamowe, packshot.

Zdjęcia reklamowe telefonów

  • 23. kwietnia 2016

Smartfony - fotografia produktowa Czytaj więcej


Zdjęcia 360

Zdjęcia obrotowe / Animacje 360

  • 26. kwietnia 2016

Zdjęcia 360 - obracające się packshoty Czytaj więcej


zdjęcia na białym tle, zdjęcia bezceniowe, fotografia bezcieniowa

Fotografia bezcieniowa - fotografia reklamowa

  • 07. czerwca 2016

Artykuł z przykładowymi zdjęciami pokazującymi rolę cienia w fotografii, głównie w packshot'ach. Są tam zdjęcia na białym tle, packshoty z cieniem i bez, dużo opisów, swoista mini kopalnia wiedzy i na pewno konkretna pomoc w wyborze zdjęć np. do sklepu internetowego. Fotografia reklamowa jest szerokim tematem nie tylko do robienia zdjęć, ale także opisywania, ten artykuł jest jednym z wielu, do którego lektury serdecznie zapraszam. Czytaj więcej


Produktowa fotografia reklamowa odzieży i bielizny na duchach / typu duch

Zdjęcia odzieży, bielizny, ubrań

  • 10. czerwca 2016

Fotografia reklamowa odzieży. Zdjęcia reklamowe ubrań. Fotografia produktowa typu duch, zdjęcia bielizny i innej odzieży pokazana w nowoczesnej formie prezentacji typu duch / na duchach / na niewidocznym manekinie. Zobacz jak mogłyby wyglądać Twoje ubrania które sprzedajesz. Coolpackshots oferuje naturalnie wyglądające zdjęcia na duchach bez zbytniego wypieszczania / upiększania drogą komputerową. Naturalne jest piękne! W Artykule jest też oczywiście wytłumaczenia pojęć użytych do nazewnictwa tej fotografii, bo zdajemy sobie sprawę, że dla osoby nie mającej jeszcze styczności z taką fotografią, pojęcie "duch" może nie być zbyt zrozumiałe :) Czytaj więcej


Monety, 2 groszówka, 2 grosze, 2gr, cent - packshot

Jaka jest cena za profesjonalne zdjęcia?

  • 9. czerwca 2016

Szukasz informacji ile kosztuje fotografia reklamowa lub zdjęcia katalogowe, ale nie znalazłeś czegoś takiego jak cennik? Chciałbyś wykonać zdjęcia packshot, na białym tle lub inne i nie wiesz ile może kosztować wykonanie takiej usługi? Kliknij w ten artykuł. Czytaj więcej


Packshot obrazujący zastosowanie techniki multiekspozycji

Profesjonalna Fotografia reklamowa a multi-ekspozycja

  • 8. czerwca 2016

Napisałem mały artykuł o stosowaniu techniki łączenia zdjęć w fotografii. Profesjonalne zdjęcia reklamowe wymagają korzystania z różnych technik wykonywania zdjęć, które nie sprowadzają się tylko do ustawiania lamp i akcesoriów od efektów specjalnych w studio fotograficznym. To manipulacja obrazem już na etapie jego tworzenia. Jeśli się lepiej zastanowić, to łączenie kilku klatek w jedno gotowe zdjęcie produktu może być szeroko stosowane nawet w zwykłych packshot'ach. Artykuł opisuje dość złożony proces produkcji zdjęć reklamowych, ale polecam przeczytanie go nawet nie obeznanym w temacie. Czytaj więcej


Zapraszam do kontaktu!

Zadzwoń lub wyślij e-mail!

Strona ta używa ciasteczek (cookies). Jeśli nie zgadzasz się na to, opuść tę stronę.

Copyright © 2014 Timber HTML Template. All Rights Reserved.