Blog

Profesjonalna Fotografia Reklamowa produktów a Multi-ekspozycja

Fotografia reklamowa wykonana w technice multi-ekspozycji

Zdjęcie reklamowe wykonane techniką multi-ekspozycji





Zastosowanie techniki multi-ekspozycji w fotografii reklamowej i packshot ach



W skrócie w tym artykule dowiesz się co to jest multiekspozycja (opis zdjęcia przykładowego widocznego u góry znajdziesz poniżej) i, że fotografia reklamowa bardzo często posługuje się tą techniką. Fotograf mający lata praktyki zawodowej może częściej posługiwać się tą techniką niż obróbką graficzną. Ja zaś postępuję według zasady, że im lepszy materiał wyjściowy do obróbki tym lepiej, czyli im mniej photoshopa tym fotograf lepszy :)

Nowoczesna fotografia produktowa często wykorzystuje technikę multiekspozycji przy tworzeniu zdjęć. W wielkim uproszczeniu polega ona na wykonywaniu kilku lub kilkunastu zdjęć tego samego produktu, w tym samym ustawieniu bez dokonywania w nim zmian w trakcie sesji zdjęciowej. Jedyne co się zmienia na każdym zdjęciu to oświetlenie fotografowanego przedmiotu. Nie jest ono jednak radykalnie różnie. Ma ten sam charakter i często tę samą siłę, ale pada w inne miejsca fotografowanego przedmiotu. Sposób ten umożliwia uzyskiwanie spektakularncych efektów świetlnych. Jeśli jest to np. - zegarek, to stosując tę technikę można perfekcyjnie oświetlić wszystkie błyszczące, chromowane części zegarka jak bransoleta, koperta, koronka, cyferblat i jego poszczególne części. Tak zrobiony packshot produktu może mieć o wiele większą przewagę w atrakcyjności od zdjęcia zrobionego tylko w jednej klatce. Ponadto, taka fotografia reklamowa oszczędza czas potrzebny na podkręcanie zdjęcia w programach graficznych. Proszę się nie oszukiwać, dziś praktycznie każde zdjęcie reklamowe jest podkręcone.

Część fotografów zamiast stosowania tej metody posługuje się Photoshop'em lub innym programem graficznym, w którym w skutek odpowiedniej manipulacji obrazem i posługiwaniem się zestawów pędzli, masek i innych narzędzi, dosłownie rysuje, dorysowuje bliki, odbicia światła i inne. Jednak jest to bardzo pracochłonne i prawdę mówiąc, wymaga już posiadania dobrego materiału do obróbki, czyli profesjonalnego zdjęcia, bo choć Photoshop działa cuda, to jednak nie stworzy zdjęcia od zera. Jest takie luźne powiedzenie krążące wśród fotografów: "jak sobie zaświecisz - tak sobie sfotografujesz". To aluzja to znanego powiedzenia o zasłaniu łóżka. Czyli jak fotograf produktów ustawi światła w studio i jak im ładniej oświetli przedmioty, tym packshot, finalna fotografia reklamowa będzie lepszej klasy.

Tak więc wracając do tematu tego artykułu, przykładowe zdjęcie reklamowe zegarka składać się może z 5-6 ujęć i nawet większej ilości klatek, gdzie na każdej jest oświetlana i fotografowana wybrana część przedmiotu. Jednakże tak zapisane zdjęcia nie nadają się w żaden sposób do bezpośredniego przekazania Klientowi, gdyż najpierw należy te klatki połączyć maskując / wycinając te fragmenty zdjęć produktu, które mają być widoczne w zdjęciu finalnym, a które mają zniknąć. Wydaje się to być prostym zabiegiem, jednakże operowanie obrazem składającym się z kilku lub parunastu warstw może nastręczyć dużej ilości pracy i wymaga skupienia oraz wyobraźni graficznej fotografa, gdyż z posiadanych materiałów pragnie się uzyskać obraz który powstał wcześniej w głowie. Tu ciekawostka o robieniu zdjęć - fotografia produktowa czy reklamowa czy jakakolwiek inna powstaje najpierw w umyśle artysty, a przy pomocy aparatu fotograficznego jest ona tylko rejestrowana na jakimś nośniku, kliszy lub matrycy lustrzanki cyfrowej. Zawsze wszystkim powtarzam, że to fotograf wykonuje zdjęcie. Nie odbiegając już dalej od tematyki głównej chcę dodać, że takie poszczególne klatki po złożeniu ich w jeden spójny obraz można, a czasem wręcz trzeba poddać dodatkowej obróbce graficznej. Finalnie uzyskuje się bardzo ciekawe, naturalnie wyglądające packshoty, zdjęcie reklamowe świetnej klasy, nadające się do wykorzystania w reklamie, strony internetowej, kalendarza, druku, ulotki, książki, dalszego opracowania graficznego itp.

zdjęcie ilustrujące multiekspozycję - obraz specjalnie podzielony na fragmenty/puzzle z których złożone jest finalne zdjęcie

Spójrz teraz powyżej na przykładowe zdjęcie prezentujące multiekspozycję. Nie jest to być może idealne zobrazowanie zagadnienia, gdyż nie pokazuje sposobu pracy a już tylko jej efekt. Fotografia ta przedstawia buteleczkę. Z lewej strony jest ona pocięta, z prawej złożona. Widok z prawej to finalna fotografia reklamowa. Widok z lewej pokazuje, że gotowe zdjęcie zostało zmontowane z kilku mniejszych. To właśnie te poszczególne klatki - oddzielnie została naświetlona nakrętka, oddzielnie widok kapsułek w przeźroczystej części buteleczek, oddzielnie etykieta a nawet jej poszczególne części. To zdjęcie reklamowe można było zrobić przy pomocy jednej tylko klatki, ale efekt końcowy nie byłby taki jak jest to widoczne obecnie. Bardzo wiele moich zdjęć wykonuję w tej technice. Na koniec, po montażu, cały packshot jest poddawany procesowi obróbki. Jest usuwane tło / szparowanie, retusz niedoskonałości, poprawa tonalna, wyostrzanie, korekta półcieni, kontrastów i kolorówlokalnych i jeszcze wiele innych, ale nie o tym teraz mowa.

Często się zdarza, że klient wyraża chęć uczestnictwa w sesji fotograficznej. Bardzo chciałby śledzić postępy prac na żywo. Profesjonalne zdjęcia produktów wykonywane tą techniką uniemożliwiają taki podgląd na żywo. Klient może tylko korygować ustawienie produktu, ale już nie to jak będzie wyglądał, gdyż cały proces montażu komputerowego zajmuje kilkaset razy więcej czasu niż samo wciśnięcie spustu migawki aparatu rejestrującego packshot.

Na koniec jeszcze mała uwaga techniczna. Multiekspozycja, o której tutaj mowa nie jest związana z techniką HDR - High Dynamic Range. Choć fotografie HDR także składane są z minimum 2-3 klatek stanowiących multiekspozycję, to w tym przypadku metoda łączenia poszczególnych zdjęć opiera się o inne zasady. Nie dokonuje się tutaj ręcznej selekcji czy wycinania fragmentów obrazu, a operuje się na jasności i nasyceniu poszczególnych pikseli wedle ustalonego wzorca. Klatki łączy program wg nadanych ustawień. Często powstaje efekt sztuczności, komiksowego rysunku i nie ma już nic wspólnego z fotografią a bardziej z grafiką komputerową.

Skontaktuj się ze mną jeszcze dziś. Wykonam dla Ciebie profesjonalne zdjęcia produktów. Umówimy się na sesję próbną, wykonam Tobie kilka zdjęć potwierdzających mój profesjonalizm. Otrzymasz takie zdjęcia reklamowe produktów jakie chcesz. Siedziba studia: Warszawa. Dogodnie dojedziesz z takich dzielnic jak Kabaty, Ursynów, Gocław, Śródmieście, Mokotów oraz miejscowości Konstancin, Piaseczno, Marki i inne. Ceny ustalam indywidualnie w zależności od Twoich oczekiwań, rodzaju produktów, ich ilości... nie istnieje niestety jednolity cennik zdjęć reklamowych / packshotów. Piszę też o tym artykuł, który możesz przeczytać surfując po moim blogu :)

Porozmawiajmy! Tel.: 518-100-205

Kategorie Bloga

klikając na "czytaj więcej" pod zdjęciem przejdziesz do wybranej kategorii

Zdjęcia butelek, szkła, wyrobów szklanych na przykładzie markowych alkoholi, koniaków, brandy i innych

Zdjęcia reklamowe napojów mocno wyskokowych ;)

  • 30. marca 2016

Packshoty, zdjęcia produktowe whisky, koniaków a także apetycznych drinków Czytaj więcej


Kosmetyki, zdjęcia produktowe aranżowane, pomadka, krem, różne kompozycje, packshoty, zdjęcia mydła do kąpieli.

Zdjęcia aranżowane (kompozycje) kosmetyków

  • 4. kwietnia 2016

Aranżacje reklamowe kosmetyków Czytaj więcej


Packshoty okularów przeciwsłonecznych

  • 8. kwietnia 2016

Okulary przeciwsłoneczne - kompozycje reklamowe Czytaj więcej


Zdjęcia industrialne / przemysłu

  • 9. kwietnia 2016

Fotografia reklamowa wnętrz, architektury, fabryk, ogólnie z produkcji. W tym zdjęcia reklamowe maszyn, urządzeń, ludzi w pracy Czytaj więcej


zegarek Xicorr, zegarki naręczne, packshot

Zdjęcia reklamowe zegarków

  • 23. kwietnia 2016

Zegarki - fotografia reklamowa, zdjęcia aranżowane, packshot'y Czytaj więcej


Telefon komórkowy, smartfon. Zdjęcie reklamowe, packshot.

Zdjęcia reklamowe telefonów

  • 23. kwietnia 2016

Smartfony - fotografia produktowa Czytaj więcej


Zdjęcia 360

Zdjęcia obrotowe / Animacje 360

  • 26. kwietnia 2016

Zdjęcia 360 - obracające się packshoty Czytaj więcej


zdjęcia na białym tle, zdjęcia bezceniowe, fotografia bezcieniowa

Fotografia bezcieniowa - fotografia reklamowa

  • 07. czerwca 2016

Artykuł z przykładowymi zdjęciami pokazującymi rolę cienia w fotografii, głównie w packshot'ach. Są tam zdjęcia na białym tle, packshoty z cieniem i bez, dużo opisów, swoista mini kopalnia wiedzy i na pewno konkretna pomoc w wyborze zdjęć np. do sklepu internetowego. Fotografia reklamowa jest szerokim tematem nie tylko do robienia zdjęć, ale także opisywania, ten artykuł jest jednym z wielu, do którego lektury serdecznie zapraszam. Czytaj więcej


Produktowa fotografia reklamowa odzieży i bielizny na duchach / typu duch

Zdjęcia odzieży, bielizny, ubrań

  • 10. czerwca 2016

Fotografia reklamowa odzieży. Zdjęcia reklamowe ubrań. Fotografia produktowa typu duch, zdjęcia bielizny i innej odzieży pokazana w nowoczesnej formie prezentacji typu duch / na duchach / na niewidocznym manekinie. Zobacz jak mogłyby wyglądać Twoje ubrania które sprzedajesz. Coolpackshots oferuje naturalnie wyglądające zdjęcia na duchach bez zbytniego wypieszczania / upiększania drogą komputerową. Naturalne jest piękne! W Artykule jest też oczywiście wytłumaczenia pojęć użytych do nazewnictwa tej fotografii, bo zdajemy sobie sprawę, że dla osoby nie mającej jeszcze styczności z taką fotografią, pojęcie "duch" może nie być zbyt zrozumiałe :) Czytaj więcej


Monety, 2 groszówka, 2 grosze, 2gr, cent - packshot

Jaka jest cena za profesjonalne zdjęcia?

  • 9. czerwca 2016

Szukasz informacji ile kosztuje fotografia reklamowa lub zdjęcia katalogowe, ale nie znalazłeś czegoś takiego jak cennik? Chciałbyś wykonać zdjęcia packshot, na białym tle lub inne i nie wiesz ile może kosztować wykonanie takiej usługi? Kliknij w ten artykuł. Czytaj więcej


Packshot obrazujący zastosowanie techniki multiekspozycji

Profesjonalna Fotografia reklamowa a multi-ekspozycja

  • 8. czerwca 2016

Napisałem mały artykuł o stosowaniu techniki łączenia zdjęć w fotografii. Profesjonalne zdjęcia reklamowe wymagają korzystania z różnych technik wykonywania zdjęć, które nie sprowadzają się tylko do ustawiania lamp i akcesoriów od efektów specjalnych w studio fotograficznym. To manipulacja obrazem już na etapie jego tworzenia. Jeśli się lepiej zastanowić, to łączenie kilku klatek w jedno gotowe zdjęcie produktu może być szeroko stosowane nawet w zwykłych packshot'ach. Artykuł opisuje dość złożony proces produkcji zdjęć reklamowych, ale polecam przeczytanie go nawet nie obeznanym w temacie. Czytaj więcej


Zapraszam do kontaktu!

Zadzwoń lub wyślij e-mail!

Strona ta używa ciasteczek (cookies). Jeśli nie zgadzasz się na to, opuść tę stronę.

Copyright © 2014 Timber HTML Template. All Rights Reserved.